-

Dag 1: Sitter just nu på flygplanet på väg mot Lanzarote. Vi har precis flugit över alperna i Schweiz. Ungefär 27 grader därnere väntar... Mamma och pappa har hyrt en bungalow precis vid stranden och vi har fått höra att man ska bli beroende av den här platsen... Varför vi åker just till Lanzarote är för att jag som 1 år lärde mig gå därnere vid en poolkant och därför är detta en överraskning/nostalgi resa då jag precis fyllt 18. Fick alltså veta att vi skulle åka utomlands på min födelsedag tisdagen den 28/10 som en överraskning de hållit sen februari månad. Hur bra present är inte det?
 
 
 
Dag 2/3: Nu har det alltså gått 2 hela dagar här. Vi kom hit i fredags eftermiddag och nu är klockan snart 9 en söndag. Får ångest att tiden går så fort... Att vara utomlands är det bästa jag vet och framförallt något som jag behövde nu. Vi har badat, shoppat, surfat, skådat olika byar, ätit på restaurang och bara myst i vår egna bungalow. Idag har vi även besökt en djurpark och sett apor, papegojor, pingviner, krokodiler etc. Lite sådär exotiskt! Imorgon ska vi besöka en grannstad och inhandla skor till brorsaaaan. Puss & kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
Dag 3: Alltså åh! Idag är vädret helt på topp och idag är nog den varmaste dagen hittils. Strax drar vi med bilen till grannstaden och shoppar! Den här resan alltså... Gaah! Shoppingdagen färdig! Klockan är snart 19.00 och vi har ändå hunniy med så mycket. Vi åkte alltså till staden Puerto de Carmen. Därifrån tog vi en båt som tog oss till en stad där vi åt en god lunch på en jättefin restaurang. Sedan tog vi båten tillbaka till Carmen och shoppade i ett köpcentrum med både Bershka, Bianca osv. Hittade en kappa, halsband och alkohol mihi. Nu har vi köpt med oss färskt nybakat bröd från vår lokala livsmedelsaffär och nu ska vi till vårt hem och mysa ner oss bara. Vi är alla så trötta men så nöjda. 
 
 
 
 
Dag 4: Ligger på stranden och väntar på resten av familjen. Vi har precis ätit lunch och jag skyndade mig precis ner till stranden för att fånga lite sol. Snart ska jag hoppa i havet bland alla vågor och surfare haha. Otroligt vad många snygga killar det finns. Efter den här resan... Wow! Den här dagen är bara tänkt till att spendera på stranden. Det gillar jag!
 
 
 
 
Dag 5: Idag åkte vi till staden Playa Blanca, där min storasyster jobbade som fritidsledare förra året. Vi hade fått mycket rekommendationer om den staden, om shoppingen och framförallt hur mysig den var. Staden levde upp till all sin förväntan. Hur mysig stad som helst!
 
 
 
 
Dag 6: Då min familj är lite av en äventyr och kultur familj så besökte vi en grotta som låg ganska intill vår by. Inne i grottan fanns restauranger, en pool, information om alla slags vulkaner på Lanzarote och en hel del annan information. Var riktigt häftigt och intressant! Där drack jag en supergod Pina Colada smoothie (a) Vad är det med mig och kokos? Skulle kunna leva på det! På kvällen sen gick vi till vår favoritrestaurang som låg i vår by och åt våra sista måltid i Lanzarote. För att sörja åt jag världens godaste kokosglass som man åt direkt ur en kokosnöt. Hur underbar som helst. Och ja... Jag sparade kokosnöten och nu ligger den hemma fint som en prydnad...
 
 
 
 
 
 
Hur som helst. Detta var helt klart en så himla bra resa och jag längtar tillbaka redan. Tackar mina föräldrar för världens bästa present. Hade aldrig kunnat ana en resa till en ö som betyder väldigt mycket för mig. Rekommenderar verkligen Lanzarote. Helt underbar ö! 
 
Mobilbilder, Vardag | |
Upp